Loe lähemalt meie privaatsustingimustest SIIN.
Parklakoha väärtuse määrab asukoht ning hulk
Leonhard Harik müüb äsja valminud Foorumi majas, Narva mnt 5, parkimiskohta 413 000 krooniga. Koht on kinnine, teisel korrusel ja 18,7 ruutmeetri suurune.
Parklakoha hinda mõjutab üldine parkimiskorraldus
Hariku sõnutsi müüb ta kohta alles kaks nädalat, ent huvi on suur ning konkreetne huviline juba olemas.
Harik müüb koha ära seetõttu, et tal ongi Foorumi majas ainult parkimiskoht ning korterit pole. Säärane olukord tekkis seepärast, et ta soovis osta investori käest korterit, ent kuna parklakohad on defitsiitsed, ostis esmalt parklakoha. Hiljem selgus seevastu, et korterit osta ei õnnestunudki.
Number
- 25 tuhat krooni maksab lahtine parklakoht Lasnamäel Läänemere tee maja hoovis. See on üks odavamaid parklakoha pakkumisi üldse. Tavaliselt jääb hind 100 000 kr ümber.
‘Kuna mul korterit ei ole, siis pole parklakohaga üksi midagi teha,’ märgib Harik.
Uus Maa Kinnisvarabüroo kesklinna piirkonna maakler Siim Tarvis märgib, et parkimiskoha hind sõltub suuresti sellest, kuidas on ümberkaudsete tänavate parkimine korraldatud, kas maja ümbruses on piisavalt kohti parkimiseks. Kindlasti ei saa parkimiskoht olla näiteks Mustamäel samas hinnas kui Kadriorus. Kadriorus on hinnad kehvade parkimistingimuste ning autode rohkuse tõttu eriti kõrged.
õues asuvad parklakohad on veidi odavamad
Tarvis osutab sellele, et parkimiskoha hind sõltub ka sellest, kas koht asub maja all või maja ees väljas ning kas ja millised on turvasüsteemid. Eelistatud on garaažid või maaalused parklad.
Tarvis määnab, et sageli müüakse parkimiskohti korterist eraldi, eriti siis, kui tegemist on mõne suurema arendusega. Arendustes jääb parkimiskohti üle juhul, kui nende hinnad on kõrged ning parkimiskohti ühe korteri kohta on rohkem kui üks.
Samuti ei soovita ta parkimiskohti osta, kui parkimine on tasuta võimalik ka elamu juures tänaval.
30 000 uut autot vajab parkimiskohta
A&A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson märgib, et tänavu on juba ainuüksi Eesti automüüjad müünud uusi autosid ca 30 000. See omakorda näitab parkimiskohtade nõudluse kasvu ning seda eelkõige Tallinna süda- ja kesklinnas. ‘Praegune tendents näitab, et autot omavad inimesed ei taha osta korterit ilma parkimiskohata või vahetus läheduses asuva avaliku parklata,’ tähendab ta.
Samas osutab Villemson, et praeguses turusituatsioonis kasutavad ostjad head võimalust kaubelda parkimiskoht korteri hinna sisse. Väljaspool Tallinna kesklinna või äärelinnades on parkimiskohtade hinnad kuni poole soodsamad.
Kommentaar
1Partner Kinnisvara konsultant
Parkimiskoha hind sõltub ennekõike selle asukohast – enam on hinnatud linna tasulise parkimise alas olevad parkimiskohad. Eriti kõrged on hinnad vanalinnas, kus parkimiskoha ostuvõimalus praktiliselt puudub, ja ka südalinna piirkonnas. Teiseks sõltub parkimiskoha väärtus selle tüübist – majaalused parkimiskohad on kuni poole võrra kallimad väliparkimiskohtadest.
Parkimiskohtade müügi- ja ostukuulutusi leiab korterelamute trepikodadest tihti. Peamiselt ostetakse parkimiskoht teise auto soetamisel perre. Lisaks on olnud juhuseid, kui parkimiskoha ostab inimene, kel majas korterit pole, kuid kes täätab hoone läheduses ja kasutab parkimiskohta auto hoidmiseks päevasel ajal.
Kesklinna piirkonnas on parkimiskohtade hinnad 2007. aasta algusega võrreldes püsinud stabiilsena, jäädes väliparkimiskohtade puhul keskmiselt vahemikku 75 000-150 000 krooni ja suletud parkimiskohtade puhul vahemikku 125 000-300 000 krooni.
- Parkimiskohtade ostupakkumisi leidub eriti just kesklinna piirkonnas, kus neist on kõige suurem puudus.
- Reeglina arendaja garaažikohtade pealt ei teeni, soovitakse pigem garaažiehituse kuludega nulli jõuda.
- Parkimiskohtade kogus majale arvutatakse normatiivide järgi, mille on seadnud linnaplaneerijad.
- Hinnad ei ole viimaste aastate jooksul väga palju muutunud. Kesklinnas maksab parkimiskoht garaažis ca 300 000, äärelinnas ca 100 000.
- Parkimiskoha puhul maksab ennekõike mugavus, st kiire ligipääs kodust auto juurde.
Allikas: Kristjan Kaarman, BPE Kinnisvaraekspert

Arhiiv
- juuni 2025
- mai 2025
- aprill 2025
- märts 2025
- oktoober 2024
- september 2024
- juuni 2024
- mai 2024
- aprill 2024
- märts 2024
- november 2023
- september 2023
- august 2023
- juuni 2023
- mai 2023
- veebruar 2023
- september 2022
- märts 2022
- veebruar 2022
- august 2021
- juuli 2021
- juuni 2021
- mai 2021
- aprill 2021
- oktoober 2020
- august 2020
- november 2019
- oktoober 2019
- august 2019
- mai 2019
- aprill 2019
- märts 2019
- oktoober 2018
- august 2018
- mai 2018
- aprill 2018
- detsember 2017
- november 2017
- oktoober 2017
- mai 2017
- aprill 2017
- jaanuar 2017
- detsember 2016
- november 2016
- oktoober 2016
- mai 2016
- aprill 2016
- november 2015
- oktoober 2015
- juuni 2015
- aprill 2015
- märts 2015
- november 2014
- oktoober 2014
- september 2014
- august 2014
- juuli 2014
- juuni 2014
- mai 2014
- aprill 2014
- veebruar 2014
- jaanuar 2014
- november 2013
- oktoober 2013
- september 2013
- august 2013
- mai 2013
- aprill 2013
- märts 2013
- veebruar 2013
- jaanuar 2013
- detsember 2012
- november 2012
- oktoober 2012
- september 2012
- juuni 2012
- mai 2012
- märts 2012
- veebruar 2012
- jaanuar 2012
- detsember 2011
- november 2011
- oktoober 2011
- september 2011
- august 2011
- juuli 2011
- juuni 2011
- mai 2011
- aprill 2011
- märts 2011
- veebruar 2011
- jaanuar 2011
- detsember 2010
- november 2010
- oktoober 2010
- september 2010
- juuni 2010
- mai 2010
- aprill 2010
- märts 2010
- veebruar 2010
- jaanuar 2010
- detsember 2009
- november 2009
- oktoober 2009
- september 2009
- juuli 2009
- märts 2009
- veebruar 2009
- jaanuar 2009
- detsember 2008
- november 2008
- oktoober 2008
- september 2008
- august 2008
- juuli 2008
- juuni 2008
- mai 2008
- aprill 2008
- märts 2008
- veebruar 2008
- jaanuar 2008
- detsember 2007
- november 2007
- oktoober 2007
- september 2007
- august 2007
- juuli 2007
- juuni 2007
- mai 2007
- aprill 2007
- märts 2007
- veebruar 2007
- jaanuar 2007
- november 2006
- mai 2006
- aprill 2006