Loe lähemalt meie privaatsustingimustest SIIN.
Hinna järsk langetamine viib oodatud tehinguni
Turg on rahunenud ning ostjail on aega end kõikide pakkumistega täielikult kurssi viia. On asjatu loota, et keegi vara eest rohkem maksaks. Veel paari aasta eest oli loomulik, et müüki alustati 10–15 protsenti turuhinnast kõrgema hinnaga. Statistika näitab aga, et isegi viis protsenti üle hinnatud varaga praegu reaalselt tehingut ei tehta.
Samal ajal on sadu näiteid, et hinna järsk langetamine viib oodatud tehinguni. Kui vara reaalne turuhind on näiteks 1,4 miljonit ja müügihind 1,55 miljonit krooni, võib 150 000–200 000-kroonine hinna langetamine anda oodatud efekti.
Hinda tuleks langetada küllalt ruttu pärast müügi alustamist. Alati tasub alguses määrata turuhinnast veidi kõrgem hind, sest nii võib leida nn erihuvidega ostja, kes tahab just konkreetset eluaset kindlas majas või trepikojas. Periood ei pea olema üle kahe nädala – erihuviga ostjad on turul aktiivsed ning nad hoiavad huvitavatel pakkumistel pidevalt silma peal. Pärast seda aega tuleks hinda langetada, et teistest eristuda.
Reklaam
Iga objekti saab unikaalselt turustada, ent praegu on sellel mõtet ainult juhul, kui müügihind on adekvaatne. Ostjale on kauba peale pakutud sulast, autosid, paljud kinnisvaraarendajad kasutavad oma ülehinnatud vara puhul hämmastavaid reklaamitrikke. Paraku on enamik neist pelgalt trikkideks jäänudki, kui vara hind pole paigas.
Vara müümisel on põhilised reklaamikanalid internetiväljaanded, millest populaarsemad on paar-kolm suuremat kinnisvarakuulutuste portaali ning suuremate kinnisvarafirmade kodulehed, mida uuringutulemuste kohaselt kasutavad ligi pooled koduotsijad.
üksikutel suurematel kinnisvarafirmadel on efektsed pakkumiste stendid käidavates kohtades, ka neid tasub ära kasutada. Mõningail juhtudel on äärmiselt tõhus ka välisreklaam, milleks võib olla kas või aknale paigutatud reklaamplakat.
Lisaks tasub võtta standardsed trükireklaamikanalid, nagu Kuldne Bärs, Referent jms, millel on müügiedus veel mõningane roll. Hea müügimeeskonna korral on avalikud reklaamikanalid vaid jäämäe veepealne osa kogu müügitääst. Büroo enda kliendibaas sisaldab sadu, kui mitte tuhandeid tellimusi. Maakleritevaheline info vahetus ning süsteemne tää klientidega on põhjused, miks tippmaaklerid suudavad müüa vara maha ka marginaalsete kuludega.
Allikas: 27.märtsi Eesti Päevalehe lisa Kodu&Kinnisvara
Arhiiv
- juuni 2025
- mai 2025
- aprill 2025
- märts 2025
- oktoober 2024
- september 2024
- juuni 2024
- mai 2024
- aprill 2024
- märts 2024
- november 2023
- september 2023
- august 2023
- juuni 2023
- mai 2023
- veebruar 2023
- september 2022
- märts 2022
- veebruar 2022
- august 2021
- juuli 2021
- juuni 2021
- mai 2021
- aprill 2021
- oktoober 2020
- august 2020
- november 2019
- oktoober 2019
- august 2019
- mai 2019
- aprill 2019
- märts 2019
- oktoober 2018
- august 2018
- mai 2018
- aprill 2018
- detsember 2017
- november 2017
- oktoober 2017
- mai 2017
- aprill 2017
- jaanuar 2017
- detsember 2016
- november 2016
- oktoober 2016
- mai 2016
- aprill 2016
- november 2015
- oktoober 2015
- juuni 2015
- aprill 2015
- märts 2015
- november 2014
- oktoober 2014
- september 2014
- august 2014
- juuli 2014
- juuni 2014
- mai 2014
- aprill 2014
- veebruar 2014
- jaanuar 2014
- november 2013
- oktoober 2013
- september 2013
- august 2013
- mai 2013
- aprill 2013
- märts 2013
- veebruar 2013
- jaanuar 2013
- detsember 2012
- november 2012
- oktoober 2012
- september 2012
- juuni 2012
- mai 2012
- märts 2012
- veebruar 2012
- jaanuar 2012
- detsember 2011
- november 2011
- oktoober 2011
- september 2011
- august 2011
- juuli 2011
- juuni 2011
- mai 2011
- aprill 2011
- märts 2011
- veebruar 2011
- jaanuar 2011
- detsember 2010
- november 2010
- oktoober 2010
- september 2010
- juuni 2010
- mai 2010
- aprill 2010
- märts 2010
- veebruar 2010
- jaanuar 2010
- detsember 2009
- november 2009
- oktoober 2009
- september 2009
- juuli 2009
- märts 2009
- veebruar 2009
- jaanuar 2009
- detsember 2008
- november 2008
- oktoober 2008
- september 2008
- august 2008
- juuli 2008
- juuni 2008
- mai 2008
- aprill 2008
- märts 2008
- veebruar 2008
- jaanuar 2008
- detsember 2007
- november 2007
- oktoober 2007
- september 2007
- august 2007
- juuli 2007
- juuni 2007
- mai 2007
- aprill 2007
- märts 2007
- veebruar 2007
- jaanuar 2007
- november 2006
- mai 2006
- aprill 2006