• Esileht
  • Hinna järsk langetamine viib oodatud tehinguni

Hinna järsk langetamine viib oodatud tehinguni

Turg on rahunenud ning ostjail on aega end kõikide pakkumistega täielikult kurssi viia. On asjatu loota, et keegi vara eest rohkem maksaks. Veel paari aasta eest oli loomulik, et müüki alustati 10–15 protsenti turuhinnast kõrgema hinnaga. Statistika näitab aga, et isegi viis protsenti üle hinnatud varaga praegu reaalselt tehingut ei tehta.

Samal ajal on sadu näiteid, et hinna järsk langetamine viib oodatud tehinguni. Kui vara reaalne turuhind on näiteks 1,4 miljonit ja müügihind 1,55 miljonit krooni, võib 150 000–200 000-kroonine hinna langetamine anda oodatud efekti.

Hinda tuleks langetada küllalt ruttu pärast müügi alustamist. Alati tasub alguses määrata turuhinnast veidi kõrgem hind, sest nii võib leida nn erihuvidega ostja, kes tahab just konkreetset eluaset kindlas majas või trepikojas. Periood ei pea olema üle kahe nädala – erihuviga ostjad on turul aktiivsed ning nad hoiavad huvitavatel pakkumistel pidevalt silma peal. Pärast seda aega tuleks hinda langetada, et teistest eristuda.

Reklaam

 

Iga objekti saab unikaalselt turustada, ent praegu on sellel mõtet ainult juhul, kui müügihind on adekvaatne. Ostjale on kauba peale pakutud sulast, autosid, paljud kinnisvaraarendajad kasutavad oma ülehinnatud vara puhul hämmastavaid reklaamitrikke. Paraku on enamik neist pelgalt trikkideks jäänudki, kui vara hind pole paigas.

Vara müümisel on põhilised reklaamikanalid internetiväljaanded, millest populaarsemad on paar-kolm suuremat kinnisvarakuulutuste portaali ning suuremate kinnisvarafirmade kodulehed, mida uuringutulemuste kohaselt kasutavad ligi pooled koduotsijad.

üksikutel suurematel kinnisvarafirmadel on efektsed pakkumiste stendid käidavates kohtades, ka neid tasub ära kasutada. Mõningail juhtudel on äärmiselt tõhus ka välisreklaam, milleks võib olla kas või aknale paigutatud reklaamplakat.

Lisaks tasub võtta standardsed trükireklaamikanalid, nagu Kuldne Bärs, Referent jms, millel on müügiedus veel mõningane roll. Hea müügimeeskonna korral on avalikud reklaamikanalid vaid jäämäe veepealne osa kogu müügitääst. Büroo enda kliendibaas sisaldab sadu, kui mitte tuhandeid tellimusi. Maakleritevaheline info vahetus ning süsteemne tää klientidega on põhjused, miks tippmaaklerid suudavad müüa vara maha ka marginaalsete kuludega.

Allikas: 27.märtsi Eesti Päevalehe lisa Kodu&Kinnisvara

© 1994-2024 EKFL | Privaatsus