Loe lähemalt meie privaatsustingimustest SIIN.
Teadlik tarbija saab parema maaklerteenuse
Novembris sai eestikeelsena kättesaadavaks ja jõustus Euroopa Liidus 2010.aastal kehtestatud kinnisvaramaaklerite teenuse standard. Standardi kasutusele võtmise eesmärk Eestis on tõsta maaklerite usaldusväärsust ja osutatava teenuse taset.
Seejuures on oluline rõhutada, et standard on koostatud ennekõike tarbija huvidest lähtuvalt, kirjutas adaur.ee.
Kinnisvaramaaklerite teenustele esitatavate nõuete ühtlustamine läbi Euroopa standardi garanteerib turul toimuvate tehingute usaldusväärsuse. Nagu üle Euroopa saab igal pool võtta bensiini 95, saab nüüdsest igalpool osta maakleriteenust ühtsetel alustel. Kindlasti rõõmustavad standardi Eestis jõustumise üle näiteks Soome ja Rootsi kliendid, kelle jaoks see standard ei ole võõras ja kelle jaoks tõstab see Eesti maaklerite usaldusväärsust ning ühtlasi ka Eesti kui riigi usaldust.
Eesti Kinnisvaramaaklerite Koja pool tõlgitud ja Eesti Standardikeskuse poolt avaldatatud standardi tõlge on raamdokument, kus on ära toodud näiteks lepingute miinimumnõuded, maakleri kohustused ja maaklerteenuse lepingu kirjalik vorm. Uus standard hõlmab kinnisvaramaaklerite tegevusega seonduvaid erinevaid aspekte, sealhulgas tehinguid puudutav terminoloogia, personalile esitatavad kvalifikatsiooninõuded, teabe- ja teenuste korraldus, kindlustustingimused ja eetikakoodeks.
Kuivõrd tegemist on üldnormiga, siis on standard järgmiseks ja reegliks kõikidele maakleritele, sõltumata sellest, kas tegemist on maakleri kutseeksami läinud maakleriga või mitte. Võlaõigusseadus ütleb, et oma majandus- või kutsetegevuses tegutsev maakler peab toimima üldiselt tunnustatud kutseoskuste tasemel. Kindlasti täpsustab vajalikke kutseoskusi ka uus EL-i standard.
Oluline roll standardi jõustumisel on tarbijal
Väga oluline on, et standardiga tutvuks lisaks maakleritele ka kliendid. See annab neile võimaluse saada teada, millised on teenuse kvaliteedile ja kokkulepetele kehtestatud miinimumnõuded. Kliendid saavad standardi kohta infot Kinnisvaramaaklerite Koja kodulehelt, loodetavasti ühinevad teavitusega ka pangad, notaribürood jt kohad, kus klient nende teemadega kokku puutub. Mida rohkem kliendid teavad ja tuginevad oma õigustele, seda professionaalsemaks ja läbipaistvamaks meie kinnisvaraturul osutatav maaklerteenus muutub.
üks, mida kliendid peaksid EL-i standardile tuginedes maaklerilt nõudma, on kirjalik leping. Oluline on seejuures vaadata, et kõik, mida maakler lubab, saaks ka lepingusse kirja. Miks? Sest ainult nii on võimalik nõuda maaklerilt kohustuste täitmist. Leping annab tarbijale õiguse äelda, kas ta sai lubatud teenust või mitte.
Põhimõtteliselt võib ju sõlmida ka suuliseid lepinguid, kuid see toob üldiselt kaasa hulgaliselt vääritimõistmisi ja probleeme, mille lahendamine ja tõestamine on väga keeruline.
Näiteks kui inimene müüb oma vara iseseisvalt andes samal ajal ka maaklerile suulise nõusoleku müügiks, võib maakler hakata tasu nõudma ka siis, kui ka ta ostjat ei leidnud. Kuidas sa tõestad, et tasu maksmise osas sellist kokkulepet ei olnud? Või kui maakler ütleb, et ta reklaamib müüdavat objekti, siis mida see tähendab?
Kas see, kui kopeeritakse omaniku pildid kinnisvaraportaali ja pannakse oma nimi juurde, kas see on maaklerteenus? Oluline on panna lepingusse kirja teenuse ja lubatud tegevuste võimalikult konkreetne sisu. Võrdlusena näiteks IT-valdkonnast võib tuua selle, kui internetiteenuse pakkuja ütleb, et ta pakub kiiret internetti – kas oleksite valmis seda teenust ostma teadmata, kui kiire see kiire internet tegelikult on?
Ka restoranis tellides, eeldab meist igaüks, et saab seda, mida menüüst tellib, mitte seda, mida peakokk parasjagu valmistada soovib. Mida aga kinnisvaratehingute puhul kindlasti äelda ei saa!
Minimaalne informatsioon, mida leping peab sisaldama:
* poolte andmed
* ülesanne
* tasu, kulud, maksetingimused
* tähtaeg ja lõpetamise tingimused
* tasu jagamine
* ainuesindus või esindus
* maakler või meeskond
Allikas: http://majandus.delfi.ee/news/kinnisvara/teadlik-tarbija-saab-parema-maaklerteenuse.d?id=65340208
Arhiiv
- juuni 2025
- mai 2025
- aprill 2025
- märts 2025
- oktoober 2024
- september 2024
- juuni 2024
- mai 2024
- aprill 2024
- märts 2024
- november 2023
- september 2023
- august 2023
- juuni 2023
- mai 2023
- veebruar 2023
- september 2022
- märts 2022
- veebruar 2022
- august 2021
- juuli 2021
- juuni 2021
- mai 2021
- aprill 2021
- oktoober 2020
- august 2020
- november 2019
- oktoober 2019
- august 2019
- mai 2019
- aprill 2019
- märts 2019
- oktoober 2018
- august 2018
- mai 2018
- aprill 2018
- detsember 2017
- november 2017
- oktoober 2017
- mai 2017
- aprill 2017
- jaanuar 2017
- detsember 2016
- november 2016
- oktoober 2016
- mai 2016
- aprill 2016
- november 2015
- oktoober 2015
- juuni 2015
- aprill 2015
- märts 2015
- november 2014
- oktoober 2014
- september 2014
- august 2014
- juuli 2014
- juuni 2014
- mai 2014
- aprill 2014
- veebruar 2014
- jaanuar 2014
- november 2013
- oktoober 2013
- september 2013
- august 2013
- mai 2013
- aprill 2013
- märts 2013
- veebruar 2013
- jaanuar 2013
- detsember 2012
- november 2012
- oktoober 2012
- september 2012
- juuni 2012
- mai 2012
- märts 2012
- veebruar 2012
- jaanuar 2012
- detsember 2011
- november 2011
- oktoober 2011
- september 2011
- august 2011
- juuli 2011
- juuni 2011
- mai 2011
- aprill 2011
- märts 2011
- veebruar 2011
- jaanuar 2011
- detsember 2010
- november 2010
- oktoober 2010
- september 2010
- juuni 2010
- mai 2010
- aprill 2010
- märts 2010
- veebruar 2010
- jaanuar 2010
- detsember 2009
- november 2009
- oktoober 2009
- september 2009
- juuli 2009
- märts 2009
- veebruar 2009
- jaanuar 2009
- detsember 2008
- november 2008
- oktoober 2008
- september 2008
- august 2008
- juuli 2008
- juuni 2008
- mai 2008
- aprill 2008
- märts 2008
- veebruar 2008
- jaanuar 2008
- detsember 2007
- november 2007
- oktoober 2007
- september 2007
- august 2007
- juuli 2007
- juuni 2007
- mai 2007
- aprill 2007
- märts 2007
- veebruar 2007
- jaanuar 2007
- november 2006
- mai 2006
- aprill 2006